Garantie en Klachtenregeling
Wij zijn aangesloten bij en gecertificeerd door het Thuiswinkel Waarborg. Dit is voor jou de garantie dat wij als bedrijf aan alle wettelijke verplichtingen voldoen én onze site technisch veilig is bevonden. Tevens zijn onze algemene voorwaarden tot stand gekomen in samenwerking met de Consumentenbond en worden ze regelmatig getoetst aan de laatste Europese regelgeving.
Lees hier onze algemene voorwaarden: algemene voorwaarden
Onze bedrijfsprocessen worden door het Thuiswinkel Waarborg streng gecontroleerd. Dat betreft niet alleen ons aanbod in de webshop, maar ook de afhandeling van klachten en service-aanvragen. Wij doen er alles aan om klachten zo goed mogelijk en naar ieders tevredenheid op te lossen. Mocht er onverhoopt een geschil ontstaan tussen ons en een klant, dan heeft men de mogelijkheid zich te wenden tot de Geschillencommissie Webshops, waar wij ook bij zijn aangesloten. Een uitspraak van deze commissie is dan ook bindend voor ons. Bij kampvuurkoken koop je dus veilig en vertrouwd!
Je kunt ons Thuiswinkel Waarborg Certificaat inzien via onderstaande link: Thuiswinkel Waarborg Certificaat
GARANTIE & KLACHTEN
Bij kampvuurkoken heb je natuurlijk gewoon recht op garantie op de door jou aangeschafte producten. Het kan natuurlijk gebeuren dat een product kapot gaat, ondanks onze strenge kwaliteitseisen. Op al jou aangeschafte producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Hiernaast geldt (bij de meeste producten) de fabrieksgarantie. Vanuit de fabrikant wordt er altijd minimaal 12 maanden garantie geboden, in sommige gevallen is dit 24 maanden, soms zelfs ‘levenslange’ garantie. Binnen deze fabrieksgarantie nemen we altijd contact op met de fabrikant om te overleggen wat de fabrikant jou wil aanbieden om het defect te herstellen. In een aantal gevallen wordt het product door hen omgeruild. We overleggen altijd met jou om tot de beste oplossing te komen. Hieronder kun je onze garantieprocedure nalezen, waarin staat aangegeven wat je kunt doen als een bij ons aangeschaft product kapot gaat of kapot geleverd is.
DOA-regeling
Mocht bij het ontvangen van je bestelling blijken dat het door jou bestelde product kapot of beschadigd is geleverd, of heb je een andere dan het bestelde product ontvangen, dan kun je aanspraak maken op de DOA-regeling. Je ontvangt van ons een gratis retour-label waarmee je het product kunt terugsturen. We storten vervolgens het bedrag voor het retour gestuurde product terug via de door jou gebruikte betaalmethode.
Meld een DOA (incompleet, beschadigd, onjuist of kapot product) altijd eerst aan via email: [email protected]
In overleg bepalen we samen de beste oplossing. De retourzending van de DOA kun je vervolgens na onze goedkeuring aanmaken via retour
Wettelijke garantie
Is er sprake van non-conform product dan heb je recht op de wettelijke garantie. Het product moet immers datgene doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Het is van belang dat je dit binnen redelijke termijn aan ons meldt. Dit doe je door bijvoorbeeld een email te sturen naar [email protected]. Geef hierin aan wat de schade is of waarom het product niet aan de specificaties voldoet. Het is belangrijk dat je dit ondersteunt met foto’s, zodat we snel kunnen zien waar het precies om gaat.
We gaan er alles aan doen om de klacht zo goed en zo snel mogelijk op te lossen, natuurlijk overleggen we met jou zodat we tot een goede oplossing komen. Bij non-conformiteit kun je kosteloos retourneren.
Meld een non-conform product altijd eerst aan via email: [email protected]
In overleg bepalen we samen de beste oplossing. De retourzending van het product kun je vervolgens na onze goedkeuring aanmaken via retour
Fabrieksgarantie
Als een artikel kapot gaat binnen de geldende fabrieksgarantie termijn en dit is ontstaan door een fout in het product, dan kun je aanspraak maken op de fabrieksgarantie. Stuur ons dan bijvoorbeeld zo snel mogelijk een email ([email protected]) of maak een ticket aan in je account op onze site, waarin je aangeeft wat er mis is met het product. Voeg hier altijd foto’s aan toe, zodat we precies kunnen zien wat er defect is. Wij sturen deze foto’s door naar de fabrikant en overleggen met hen welke optie zij kunnen aanbieden om het defect te verhelpen. Dat kan zijn in de vorm van een reparatie van het artikel, soms wordt er door de fabrikant besloten het artikel om te ruilen.
Nadat we een reactie van de fabrikant hebben ontvangen, laten we je weten wat de verdere procedure is om het product te laten repareren of vervangen. Je zult het artikel in alle gevallen naar ons terug moeten sturen, waarna wij het doorzenden naar de fabrikant. Ook hier geldt dat je kosteloos kunt retourneren.
Het kan voorkomen dat de klacht zich voordoet door onjuist gebruik. We leggen je dan natuurlijk uit hoe je het product juist kunt gebruiken, waardoor de klacht zich niet meer voordoet. Uiteraard valt schade of een defect welke is ontstaan door onjuist gebruik niet onder enige garantie.
Klachtenregeling
Ben je ondanks onze inspanningen niet 100% tevreden over het geleverde product of onze afhandeling van je bestelling, klacht of garantieclaim? Laat dit aan ons weten! Stuur een email naar [email protected] of maak een ticket in je account op onze site.
We gaan er alles aan doen wat binnen onze mogelijkheden ligt om je zo goed mogelijk te helpen.
Je krijgt binnen uiterlijk 14 dagen van ons een inhoudelijke reactie met daarin een voorstel.
Is ons voorstel voor jou niet acceptabel en komen we er samen niet uit tot een oplossing te komen? Je kunt je dan wenden tot de Geschillencommissie Webshops (www.sgc.nl) waar je de klacht kunt voorleggen en kunt vragen een uitspraak te doen. Wij zijn aangesloten bij deze commissie, een uitspraak van hen is voor ons dan ook bindend. Je kunt tot 1 jaar nadat je bij ons een klacht hebt ingediend het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie. Tenslotte kun je je klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).